نوشته ها درباره ما تماس با ما

آشنایی با انواع اجاق گاز صنعتی و خرید آن

در این مطلب به آشنایی بیشتر با انواع اجاق گاز صنعتی می پردازیم و جهت خرید این تجهیز صنعتی به شما مشاوره خواهیم داد.

آشنایی با انواع اجاق گاز صنعتی و خرید آن

آشنایی با اجاق گاز صنعتی

اگر بگوییم که اجاق گاز، رکن اصلی یک آشپزخانه است، اغراق نکرده ایم. فرقی هم نخواهد داشت که در مورد آشپزخانه های خانگی صحبت کنیم یا آشپزخانه های صنعتی!! در هر آشپزخانه ای که در نظر بگیریم؛ اجاق گاز رکن اصلی آن خواهد بود. با این وجود؛ در این بخش به دلیل اینکه شرکت اشل در حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی فعالیت می کند، به اجاق گاز صنعتی خواهیم پرداخت.

در این مطلب به آشنایی بیشتر با انواع اجاق گاز صنعتی می پردازیم و جهت خرید این تجهیز صنعتی به شما مشاوره خواهیم داد.

خب، همانطور که اشاره کردیم؛ اجاق گاز صنعتی نقش کلیدی یک آشپزخانه صنعتی را بازی خواهد کرد. طبیعتا نقش اصلی اجاق گاز در آشپزخانه ، عملی کردن مرحله پخت غذا است که بعد از مرحله آماده سازی و تجهیزات آن خواهد بود. با اینکه اجاق گاز صنعتی عمری طولانی در آشپزخانه ها ندارد؛ با این وجود، امروزه در کمترین زمان ممکن جز ارکان اصلی یک آشپزخانه صنعتی به حساب می آید.

 

فر اجاق گاز صنعتی

در آشپزخانه های صنعتی جهت اینکه سهولت کار بالا رفته و سرعت عمل هم بهبود یابد؛ یک مثلث فرضی در آشپزخانه در نظر گرفته می شود. یکی از راس های این مثلث، اجاق گاز صنعتی خواهد بود. دیگر راس های این مثلث را نیز یخچال صنعتی و سینک ظرفشویی صنعتی در نظر می گیرند. دلیل اینکه این سه نقطه را به صورت مثلثی در نظر میگیرند این است که از یکدیگر نه خیلی دور باشند و نه خیلی به هم نزدیک باشند. این مثلث فرضی نهایتا به بالا رفتن سرعت کار در آشپزخانه بسیار کمک می کند. دقت کنید که اصول دیگری مانند ارگونومیک بودن نیز باید در طراحی آشپزخانه صنعتی رعایت شود .

آشنایی با قسمت های مختلف یک اجاق گاز صنعتی

می توان اینگونه گفت که یک اجاق گاز صنعتی به صورت کلی، از قسمت های مختلف که در ادامه بیان می کنیم، تشکیل شده است:

بدنه ، عایق ، چند راهه‌ها ، شیرها ، نازل‌ها ، محفظه یا لوله‌های رابط ، مشعل‌ها ، شمعک (پیلوت) ، ترموکوبل ، فندک ، ترموستات ، درجه تنظیم حرارت ، ساعت زنگ‌دار و جوجه گردان بوده و همچنین در اجاق گاز صنعتی تنوع بیشتری از بخش ها مانند  کابین  ، گرمکن ، فر، مبله و رومیزی وجود خواهد داشت.

تفاوت اجاق گاز صنعتی و اجاق گاز خانگی

با اینکه هر دو نوع اجاق گاز کارشان ایجاد حرارت لازم برای پخت غذا می باشد؛ ولی تفاوت های زیادی از نظر ساختاری خواهند داشت. میزان حرارت و قدرت شعله ها در اجاق گاز صنعتی بسیار بیشتر از نوع خانگی آن است . به دلیل بزرگی و سنگینی ظروف آشپزخانه صنعتی ، اجاق گاز های صنعتی از متریالی ساخته می شوند که استحکام و مقاومت بسیار بالایی داشته باشند . از نظر زیبایی ظاهری ، اجاق گازهای خانگی تنوع و ظرافت بیشتری دارند ولی از نظر نوع کاربرد، اجاق گازهای صنعتی مدل های بیشتری دارند. دقت کنید که به طور معمول اجاق گاز صنعتی را از جنس بدنه استیل می سازند.

 

انتخاب یک اجاق گاز صنعتی مناسب

از آنجایی که اجاق گاز یکی از پرمصرف ترین تجهیزات رستوران محسوب می شود باید توجه کافی در انتخاب آن داشت. علاوه بر زیبایی ظاهری که البته در مصارف صنعتی اهمیت چندانی ندارد کیفیت و مرغوبیت اجاق گاز صنعتی حائز اهمیت است. معمولا هزینه های تعمیرات یک اجاق گاز صنعتی بی کیفیت می تواند طی مدت چند ماه به اندازه قیمت یک اجاق گاز نو باشد. کیفیت یک اجاق گاز صنعتی به کیفیت تک تک اجزای سازنده آن بستگی دارد. مثلا ضخامت ورق استیل به کار رفته در بدنه اجاق گاز ، استحکام اسکلت و قوطی های استیل ، جنس مشعل ها ، لوله های رابط و غیره همگی تاثیر گذار هستند . همچنین نکته ی دیگری که در خرید اجاق گاز صنعتی باید به آن توجه شود تعداد شعله های اجاق گاز است که باید متناسب به تعداد خروجی و ظرفیت غذایی که باید برای سرو آماده شود ، باشد . 

جنس و ابعاد اجاق گاز صنعتی

درست است که به طور کلی اگر بخواهیم به شما مشاوره دهیم، متریال استفاده شده در یک اجاق گاز صنعتی را ورق استیل ضد زنگ معرفی خواهیم کرد. با این وجود؛ از این نظر که اجاق گاز صنعتی دارای انواع مختلفی می باشند. طبیعی خواهد بود که از اجزای مختلفی هم تشکیل شده باشند. از همین رو، بدنه، اسکلت، جداره های داخلی و بیرونی ، سینی چربی گیر و رویه ها هر کدام می توانند از مواد اولیه متفاوتی تولید شوند. مثلا بدنه ، رویه و سینی چربی گیر می تواند از ورق استیل خشدار ، استیل ضد زنگ و یا ورق گالوانیزه با ضخامت های 0/6 ، 0/7، 0/8 یا 1 میل باشد و  اسکلت بندی نیز می تواند از قوطی های فولادی یا استیل در قطر های مختلف تولید شود.

 

در هر صورت با توجه به نیاز مجموعه باید از اجاق گازی استفاده کرد که کیفیت و مرغوبیت لازم را داشته باشد. ابعاد استاندارد اجاق گازهای صنعتی با توجه به نوع آن می تواند مختلف باشد .همچنین در صورتی که دارای محدودیت فضا هستید یا متناسب با سایر تجهیزات فضای خاصی را در نظر گرفته باشید امکان تولید به صورت سفارشی وجود دارد .

انواع اجاق گاز صنعتی

در ادامه با برخی از اجاق گازهای صنعتی آشنا خواهیم شد.

اجاق گاز صنعتی چهار شعله کابین دار

در این نوع اجاق گاز صنعتی، شما چهار شعله همزمان جهت پخت داشته و از کابین پایین اجاق گاز صنعتی می توانید به عنوان یک کابینت صنعتی استفاده نمایید. شما می توانید اجاق گاز صنعتی چهار شعله کابین دار را از ما تهیه کنید.

 

اجاق گاز صنعتی چهار شعله

اجاق گاز صنعتی چهار شعله فردار

در اجاق گاز صنعتی چهار شعله فردار، شما چهار شعله همزمان جهت پخت داشته و از فر اجاق گاز صنعتی هم به صورت جداگانه بهره ببرید.

 

اجاق گاز صنعتی چهار شعله فردار

اجاق گاز صنعتی دو شعله کابین دار/پایه دار

در این نوع اجاق گاز صنعتی، شما دو شعله همزمان جهت پخت داشته و از کابین پایین اجاق گاز صنعتی می توانید به عنوان یک کابینت صنعتی استفاده نمایید. همچنین می توانید اجاق بدون کابین را نیز به صورت دو شعله سفارش دهید. اجاق گاز صنعتی دو شعله کابین دار و اجاق گاز صنعتی دو شعله پایه دار را از شرکت اشل تهیه نمایید.

 

اجاق گازهای صنعتی دو شعله

اجاق گاز صنعتی رومیزی

اجاق گازهای صنعتی رومیزی را می توانید به صورت اجاق گاز صنعتی رومیزی چهار شعله و همچنین اجاق گاز صنعتی دوشعله تهیه نمایید.

 

 

اجاق وک صنعتی

اجاق گاز صنعتی انواع مختلفی دارد. یکی از انواع های دیگر اجاق گاز صنعتی، اجاق وک می باشد. این تجهیز به صورت رومیزی و مبله قابل تهیه بوده و همچنین می توانید اجاق وک را به صورت اجاق وک گازی و اجاق وک برقی تهیه نمایید.

 

اجاق وک به صورت گازی و برقی

اجاق گاز کته پز

اجاق گاز صنعتی کته پز جهت پخت با تعداد شعله های بالاتر مناسب می باشد.

 

اجاق کته پز صنعتی

اجاق گاز دو شعله گریل دار

اجاق گاز صنعتی دو شعله گریل دار به صورت همزمان به شما شعله و گریل را ارائه خواهد داد.

اجاق گاز دو شعله گریل دار برند imperial

اجاق گاز پلو پز

اجاق گاز صنعتی پلوپز به صورت دو ردیفه، سه ردیفه و چهار ردیفه موجود خواهد بود.

 

اجاق پلوپز

 

قیمت و خرید اجاق گاز صنعتی

جهت خرید انواع اجاق گاز صنعتی می توانید با مشاوران شرکت اشل تماس بگیرید.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت رسام مشاوران میزان می باشد.

طراحی و اجرا