نوشته ها درباره ما تماس با ما

انتخاب بهترین فر پیتزا در تجهیزات فست فود

اگر به دنبال راه اندازی یک فست فود یا رستوران بوده و قصد عرضه پیتزا در این محل را داشته باشید؛ احتمالا به دنبال بهترین فر پیتزا صنعتی خواهید بود.

انتخاب بهترین فر پیتزا در تجهیزات فست فود

آشنایی با انواع فر پیتزا

اگر به دنبال راه اندازی یک فست فود یا رستوران بوده و قصد عرضه پیتزا در این محل را داشته باشید؛ احتمالا به دنبال بهترین فر پیتزا صنعتی خواهید بود. خوب برای داشتن یک فر پیتزا در آشپزخانه رستوران یا فست فود خود، چه مسائلی دارای اهمیت خواهد بود؟! شاید اولین نکته این باشد که شما چه تعداد پیتزا برای مشتریان خود به صورت روزانه در نظر خواهید گرفت. همچنین آشپزخانه شما دارای چه مساحتی است و فضای مورد نیاز یک دستگاه فر پیتزا چقدر بوده و کدام مدل می تواند با فضای آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد؟! برای پاسخ به این سوالات باید با انواع فرهای پیتزا کمی آشنا شویم.در ادامه با انواع فرهای پیتزا آشنا خواهیم شد اما فراموش نکنید؛ با توجه به تنوعی که برای پیتزا وجود دارد، انتخاب مناسب‌ترین فر برای پخت آن‌ها از جمله مهمترین کارهایی است که می‌توان برای آماده کردن یک پیتزای خوشمزه انجام داد.

انواع فر پیتزا

  • فر پیتزا صندوقی
  • فر پیتزا

فر پیتزا ریلی

فر ریلی پیتزا به منظور پخت بهتر ، سریعتر و آسانتر پیتزا ، هات داگ تنوری و سیب زمینی تنوری مورد استفاده قرار می گیرد و برای فست فودی ها مناسب می باشد. به طور دقیق تر می توان اشاره داشت که فر پیتزا ریلی، جز تجهیزات پخت غذای فرنگی و فست فود خواهد بود. اگر بخواهیم بیشتر در مورد فر پیتزا ریلی صحبت کنیم؛ همچنین باید این موضوع را بدانیم که برای پخت انواع پیتزا و غذاهای فست فودی، باید از دستگاه فر مخصوص به آن ها استفاده کرد و استفاده از دستگاه های فر معمولی خیلی کارآمد نخواهد بود. در این بخش ما در مورد انواع فر ریلی پیتزا صحبت می کنیم، اما باید در نظر داشت که فر مناسب برای پخت پیتزا، به فر پیتزا ریلی ختم نشده و دارای تنوعی مانند فر آجری، فر پیتزا صندوقی، فر سنگی، فر گردون و فر تنوری می باشد. 

فر ریلی هاوین مدل CO-51 - تصویر 1

عموما دستگاه فر پیتزا، از جنس بدنه فولاد ضدزنگ ساخته می شود. فر پیتزا ریلی دارای یک ترمومتر دیجیتالی برای تنظیم دقیقا دما بوده و همچنین از سیستم قطع کن گاز هوشمند جهت جلوگیری از مصرف گاز بیش از حد، بهره می برد. فر پیتزا ریلی برای پخت یکسان انواع پیتزا بسیار کارآمد بوده و این پیتزاها بر روی توری های مخصوص فر قرار گرفته و داخل آن قرار خواهند گرفت. جالب است بدانید که فر پیتزا ریلی معمولا دارای چرخ بوده که برای حرکت و جا به جایی آن سهولت را برای شما به ارمغان بیاورد. در مورد این دستگاه می توان گفت که فر ریلی پیتزا یکی از انواع پرکاربرد فر پیتزاست که در فست فود‌ها و رستوران‌ها برای پخت انواع پیتزا، لازانیا، سیب زمینی و… بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فر که به نام فر تونلی نیز شناخته می‌شود، در سایزهای مختلف و به دو شکل موتور پایین و موتور بغل طراحی می‌گردد.

ویژگی ها و انواع فر پیتزا ریلی 

محبوب ترین نوع دستگاه فر در بین آشپزان و رستوران داران و فست فودی ها؛ برای تهیه انواع پیتزا؛ فر پیتزا ریلی می باشد. این دستگاه در نوع و روند پخت انواع پیتزا بسیار تاثیرگذار است و سرعت پخت هر تعداد پیتزا را می تواند به راحتی بالا ببرد و جوابگوی هر تعداد درخواست مشتری می باشد. از مهمترین ویژگی این نوع فرهای پیتزا می توان به جلوگیری از سوختگی و خام بودن مواد اولیه پیتزا اشاره کرد. فر پیتزا ریلی با طراحی بی‌نظیر و با سیرکوله کردن گرما توسط فن، مواد داخل فر را به بهترین شکل و به صورت یکنواخت می‌پزد. در زیر برخی ویژگی های این دستگاه را به صورت موردی برشمرده ایم.

  • بدنه‌ی عایق جهت جلوگیری از خروج گرما و اتلاف انرژی و همچنین گرم شدن فضای آشپزخانه
  • قطعات قابل شست‌وشو
  • امکان تغییر جهت حرکت از چپ به راست‌ و برعکس
  • امکان تنظیم زمان پخت دقیق برای پخت پیتزا
  • دارای سیستم ایمنی در صورت قطع برق یا گاز
  • سرعت بالا در کنار حفظ کیفیت غذا
  • امکان تنظیم باد از بالا و پایین به صورت مجزا

فر پیتزا ریلی هاوین

یکی از فر های پیتزا ریلی محبوب در آشپزخانه های صنعتی ایرانی و فست فودی ها، فر پیتزا ریلی هاوین می باشد. فر ریلی توسط برند ایرانی هاوین تولید و به بازار عرضه شده است. برند هاوین در تولید این فر پیتزا ریلی کاملا استانداردهای لازم را رعایت کرده و کیفیت مناسبی را برای آن در نظر گرفته است. در ادامه برخی از مدل های فر پیتزا ریلی هاوین را قرار داده ایم.

  1. فر ریلی هاوین مدل CO-۵۰
  2. فر ریلی مدل CO-۵۱
  3. فر ریلی هاوین مدل CO-۶۵
  4. فر ریلی هاوین مدل CO-۸۵

فر صندوقی پیتزا

فر صندوقی پیتزا را می توان در ظرفیت ها و ابعاد مختلف تهیه نمود. کاربری این دستگاه به گونه ایست که از چند بشقاب تشکیل شده و این امر ظرفیت دستگاه فر صندوقی را مشخص می‌کند. معمولا تعداد بشقاب های فر صندوقی به صورت ۶، ۹، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ عددی متغیر است. بدنه‌ی دستگاه از جنس استنلس استیل ۱.۵ میلی‌متری و داخل آن شاسی پروفیل فولادی و ورق گالوانیزه‌ی ‍۱ میلی‌متری است که با پشم سنگ و پشم شیشه عایق‌بندی شده‌اند و از خروج گرما جلوگیری می‌کند. با استفاده از نمایشگر دستگاه می‌توان دمای داخل فر را مشاهده کرد. فر پیتزا صندوقی با پخت با کیفیت و قیمت مناسب، بزرگ‌ترین رقیب در برابر فرهای خارجی بوده و قابلیت پخت انواع پیتزا را دارد. در ادامه با برخی ویژگی های فر صندوقی به صورت موردی آشنا خواهیم شد.

فر صندوقی سه طبقه پیتزا مستر مدل PM943 - تصویر 1
  • دارای ترموکوپل و شمعک جهت تامین سیستم ایمنی دستگاه
  • دارای چند سنگ (آجر سرامیکی غیر قابل اشتعال یک تکه) جهت پخت یکنواخت زیر و روی پیتزا
  • قابلیت شست‌وشوی آسان و سریع
  • استفاده‌ی آسان با استفاده از پنل دیجیتالی و مکانیکی
  • قابل استفاده با گاز شهری و یا کپسولی

سخن پایانی

با توجه به توضیحات داده شده شما می توانید نسبت به خرید یک فر پیتزا مناسب برای آشپزخانه رستوران یا فست فود خود اقدام نمایید. با این وجود اگر همچنان نسبت به نوع دستگاه فر پیتزا سوالاتی برای شما وجود دارد؛ می توانید با مشاوران شرکت اشل تماس گرفته و مشاوره رایگان داشته باشید. تلفن تماس: 26151123-021

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت رسام مشاوران میزان می باشد.